23948sdkhjf

Stark marsförsäljning för VRG

Venue retail group, som driver kedjorna Accent, Morris och Rizzo, hade en stark försäljningsutveckling i mars och ökade med 16 procent i jämförbara enheter.

Venue retail groups hade en total försäljning på 60 miljoner kronor i mars, att jämföra med 54 miljoner samma månad i fjol. Den jämförbara försäljningen av skor och accessoarer i Sverige ökade med 13 procent. – Vi har återigen överträffat siffrorna för branschen som helhet. Nu ser vi fram emot att fortsätta driva utvecklingen i en positiv riktning där den pågående utrullningen av det nya accessoarkonceptet är en viktig del, säger bolagets vd Susanne Börjesson i en kommentar. Accessoarer stod genom försäljning i Accent- och Morrisbutikerna för cirka 74 procent av koncernens försäljning under förra räkenskapsåret, och skokedjan Rizzo för resterande 26 procent. Totalt hade Venue retail group 127 butiker i mars 2011, jämfört med 143 året innan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094