23948sdkhjf

Lenson lanserar onlinerådgivning

Lenson.com, som säljer kontaklinser på nätet, börjar erbjuda sina kunder rådgivning online av en legitimerad optiker.

För att förbättra servicen för sina kontaktlinskunder har har Lenson anställt en optiker som ska svara på kundernas frågor online. Man har redan utvecklat en chattfunktion som nu kopplas till rådgivningen. – Dagens konsument vill ha valfriheten att kunna utnyttja det bästa av såväl internethandel som besök i den fysiska butiken. Gränserna suddas ut mer och mer. Vi på Lenson vill aktivt jobba för en bättre ögonhälsa och genom både rådgivning och bra tjänster för regelbundna ögonkontroller så blir konsumenten vinnare, säger Carl Fredrik Kanington, partneransvarig optiker på Lenson, i ett pressmeddelande. Lenson vill också börja sälja vouchers och göra det möjligt för kunderna att boka tid online för ögonkontroll hos en legitimerad optiker. – Vi gillar att vara kreativa och hitta smarta lösningar för våra kunder och jag tror att vi bara sett början till en integrering mellan Internet och den fysiska handeln, säger företagets vd Kim Persson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.479