23948sdkhjf

Venue retail group fortsätter starkt

Venue retail groups samtliga kedjor ökade försäljningen och i jämförbara enheter ökade försäljningen med 12 procent för andra kvartalet, december till februari.

Accessoar- och skokoncernens nettoomsättning uppgick till 231,5 miljoner kronor för andra kvartalet, december till februari jämfört med 232,9 miljoner kronor för samma period förra året. Bruttovinstmarginalen uppgick till 56,6 procent (54,5) och resultat före av- och nedskrivningar var 25,3 miljoner kronor (8,6). Resultat efter skatt uppgick till 13,0 miljoner kronor jämfört med 2,0 miljoner kronor. I koncernen ingick 127 butiker jämfört med 143 butiker för motsvarande kvartal föregående år. ”Den positiva trenden fortsatte under andra kvartalet, med en stark julhandel och gynnsam reaperiod för samtliga kedjor. Försäljningsökning i jämförbara butiker, stärkta bruttomarginaler och fortsatt god kostnadskontroll gör att vi levererar ytterligare ett kvartal med väsentligt förbättrat resultat”, skriver vd Susanne Börjesson i en kommentar. För perioden september 2010 till Februari 2011 landade koncernens nettoomsättning på 450,7 miljoner kronor jämfört med 443,9 miljoner kronor. Bruttovinstmarginalen uppgick till 59,1 procent (56,7) och resultat före av- och nedskrivningar var 52,3 Mkr (17,5). Resultat efter skatt uppgick till 30,7 Mkr (2,4). ”Koncernen visar en fortsatt positiv försäljningstillväxt under inledningen av tredje kvartalet. Utrullningen av koncernens accessoarkoncept accelereras och ett flertal butiker har påbörjat omvandlingen till det nya konceptet. Ett antal butiker kommer i samband med detta att få utökade försäljningsytor. En ny butik kommer under tredje kvartalet att öppna på Karl Johans gate i centrala Oslo”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063