23948sdkhjf

Facebook driver trafik till e-handeln

En ny tjänst ska hjälpa konsumenter som handlar på nätet att matcha produkter till varandra. Den hjälper dessutom till att driva trafik från Facebook till nätbutiken.

Den stora utvecklingen inom sociala medier intresserar allt fler från den snabbt växande e-handeln. Det är bakgrunden till ett samarbete mellan det nystartade teknikföretaget Mezmerize-e och Jetshop som är leverantör av e-handelssystem. Nätbutikens kunder kan med hjälp av JetSet-Social Shopping exempelvis skapa olika kombinationer av kläder i en klädbutik, inredning i en inredningsbutik och så vidare. Kunderna kan sedan dela med sig av produktseten till sina facebookkompisar för att få tips, kommentarer och förslag på andra produktkombinationer. - Efterfrågan av tjänster som gör e-handeln mer social är enorm. Framförallt är det trafiken som sker på Facebook som intresserar e-handlarna. Nu är det möjligt för oss att erbjuda våra kunder en ny tjänst som höjer köpupplevelsen i butiken och att förstärka relationen mellan konsumenten och butikens varumärken, säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078