Här är vinnarna i Retail Awards 2011
Årets satsning för ökad kundservice: Med en strategi att skapa lojala kunder tog Kjell & company hem priset för Årets satsning för ökad kundservice. Årets tekniska lösning: Priset gick till Termosense, som lyckats utveckla ett system med ekologi och ekonomi i fokus. Trådlöst och webbaserat är egenskaper som gör Termosense överlägset flexibelt som system. Årets säkerhetslösning: Medvetna satsningar på säkerheten i Kista Galleria gav dem priset för Årets säkerhetslösning. Förebyggande åtgärder har lyckats minska brottsligheten och ökat tryggheten för såväl kunder som personal. Årets butik: Alewalds Outdoor & sports i Stockholm tog genom hög kvalitet på både sortiment och service hem den prestigefulla titeln Årets butik. Årets utmanare: Förnyelsen av det anrika apoteket Kronans Droghandel har gjort dem till en tung aktör på den nya apoteksmarknaden. För det tilldelades företaget pris som Årets utmanare. Årets butikssäljare: Med service i världsklass knep Christopher Thour, säljare på Kjell & company, den prestigefyllda titeln Årets butikssäljare 2011. Årets köpcentrum/galleria: H3/Bromma Blocks kammade hem priset som Årets köpcentrum/galleria. Nytänkande och lyxiga shoppingupplevelser bidrog starkt. Årets butikslösning: Clas Ohlson har lyckats göra sitt stora sortiment aptitligt och överblickbart och för det tilldelades de priset för Årets butikslösning. Årets e-handel: Tailor Store Sweden säljer skräddarsytt på nätet. Med sitt koncept med skräddarsydda skjortor, chinos, pikétröjor och accessoarer via e-handel har Tailor Store gjort succé. Årets komet: Småländska Bygghemma säljer byggvaror på nätet och lyckas mot alla odds plocka marknadsandelar i den tuffa bygghandeln. Därför vann de priset Årets komet. Årets marknadsföringsidé: Ikeas kampanj Tillsammans, som lanserades i samband med prinsessbröllopet gjorde succé, både ute bland svenska folket och i Retail Awards-juryn för Årets marknadsföring. Årets butikskedja: Modekedjan Dressmann blev Årets butikskedja 2011. Nyckeln till framgång är personlig service i butik, vilket driver upp försäljningen ordentligt. I kombination med ett nytt och fräscht butikskoncept samt en konsekvent marknadsföring lyfter det försäljningen i Dressmanns butiker och laddar varumärket postitivt.