23948sdkhjf

Dressmann vinner på kundbemötande

Modekedjan Dressmann blev Årets butikskedja 2011. Nyckeln till framgång är personlig service i butik, vilket driver upp försäljningen ordentligt.

Dressmann toppar listan över de butikskedjor som är mest omtyckta bland svenska kunder. Det säger mycket och är resultatet av ett hårt och konsekvent arbete under flera år. Den kunniga personalen utbildas i säljglädje, merförsäljning och kundbemötande. I kombination med ett nytt och fräscht butikskoncept samt en konsekvent marknadsföring lyfter det försäljningen i Dressmanns butiker och laddar varumärket postitivt. – Det är fantastiskt att vinna! Det är ett betyg på att det vi gör är riktigt bra. Vår framgång bygger på ett tydligt koncept: Vi säljer kvalitativa kläder till män och vi har både bra priser, butikslägen och den bästa servicen, säger Dressmanns vice vd Leiv E. Martinsen. Gott motstånd i kategorin Årets butikskedja bjöd Clas Ohlson och Nilson Shoes.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11