23948sdkhjf

Ikea skapar folklighet Tillsammans

Ikeas kampanj Tillsammans, som lanserades i samband med prinsessbröllopet gjorde succé, både ute bland svenska folket och i Retail Awards-juryn för Årets marknadsföring.

Ikväll fick de motta det prestigefyllda priset i ett festligt Stockholms Stadshus för sin egen Ikea-tolkning av fjolårets stora händelse, kronprinsessan Victoria och prins Daniels bröllop. För att fånga upp intresset kring kronprinsessparets framtid, och samtidigt locka fler kunder och sälja mer möbler, gjorde möbeljätten sitt eget Hagaslott att inreda. Enligt juryn ett smart och relevant sätt att öka försäljningen och ladda varumärket genom en aktuell händelse. Marcus Engman , strateg på Kollo, tog emot priset: – Att vinna det här priset är en verklig uppskattning för det vi har gjort. Många hade bra marknadsföringsidéer inför kungabröllopet i somras, men jag tycker att vi genomförde vår idé bäst, säger han. Ikea vann i sin kategori över OLW med kampanjen Fredagsmys och Unilever/Axe med Sharp Fokus.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.443