Intersport förbereder budgetkoncept
Före årsskiftet räknar Intersports vd Fredrik Johansson med att lansera en e-handel och därefter ska ett lågpriskoncept rullas ut under varumärket Budgetsport. - Branschens största utmaning är att fånga lågprishandeln på ett bra sätt och behålla styrkan i det. Vi räknar med att ha 15 Budgetsportbutiker inom fem år, säger han till Dagens Industri. Efter ett år med en omsättning på 4,3 miljarder höjer Intersport ribban. 2012 ska kedjan omsätta över 5 miljarder kronor. För att nå dit krävs nya säljkanaler. Förutom Budgetsport och e-handel ska Intersport öppna tre storbutiker på över 3 000 kvadratmeter, men en tydligare inriktning på upplevelse i butiken. Den första av dessa storbutiker öppnar på Drottninggatan i Stockholm nästa vecka. Intersport undersöker också om ett gemensamt lager skulle kunna spara pengar åt butikerna. Intersport består idag av 156 butiker i Sverige.