23948sdkhjf

Tenson rekryterar Vagabondchef för skolansering

Men sin första skokollektion hoppas Tenson nå en yngre målgrupp och samtidigt få in en fot i lifestylesegmentet. Tensons ägare, holländska USG etablerar samtidigt nordiskt säljkontor i Sverige.

– Vi har varit noga med att spegla det skandinaviska arvet i stora delar av skokollektionen. Till exempel har vi tagit fram en ”clean”, sportig design och enbart arbetat med genuint fina material för att få hög kvalitet och skön komfort, säger , vd i Tenson. Kollektionen är framtagen i samråd med Tensons ägare Unlimited Sport Group, USG, som därmed etablerar ett säljkontor i Sverige för den nordiska marknaden. Ansvarig för USGs nordiska satsning blir Anders Carlsson, tidigare vice vd i Vagabond. – Det som lockade mig mest är de starka varumärken som USG har under sitt paraply samt den utmaningen det innebär att bygga upp något från grunden, säger Anders Carlsson. Förutom Tenson kommer vi från start att arbeta med Le Coq Sportif och Pantodola dÓro, som båda är varumärken med anor från slutet av 1800-talet. Tensons kollektion, som enbart innehåller herrskor, kommer att nå handeln under hösten 2011.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.053