Midsona nöjt trots förlust
Omsättningen under 2010 minskade med 16 procent till 1 134 miljoner kronor. Resultatet blev en förlust på 67 miljoner kronor (54). Året tyngdes av kostnader som företaget karaktäriserar som engångsposter. Resultat före skatt och engångsposter var 27 miljoner kronor (28) men en förlust på -64 miljoner kronor (76) efter engångsposterna. Fjärde kvartalet innebar en försäljningsminskning med 5 procent till 284 miljoner kronor och ett förbättrat resultat på 7 miljoner kronor (4). Midsonas ledning ser trots förlusten under 2010 ljust på framtiden. ”Vi startar 2011 med nytt namn, en strategi fokuserad kring starka varumärken inom hälsa och välbefinnande, finansiell styrka och ökad kritisk massa från vunnet avtal och genomfört förvärv. Vi ser positivt på 2011 och planerar för en ökad försäljning såväl som för ett förbättrat rörelseresultat” skriver vd Peter Åsberg i en kommentar till bokslutet.