23948sdkhjf

Halverad vinst för Odd Molly

Modeföretaget Odd Molly ökade försäljningen under fjärde kvartalet, men halverade resultatet. ”2010 var ett tufft år med minskad orderingång inför våren för första gången i företagets historia”, säger vd.

Nettoomsättningen under Odd Mollys fjärde kvartal ökade med 5 procent till 56,1 miljoner kronor. Resultatet efter skatt sjönk dock till 1,4 miljoner kronor (2,7). Helårsresultatet efter skatt sjönk till 36,2 miljoner kronor (43,0) efter en ökning av nettoomsättningen med 8 procent till på 356 miljoner kronor. Resultatminskningen förklaras av ökade investeringar och kostnader i samband med aktiens byte till Stockholmsbörsens OMX-lista. Men det har också varit ett tufft år. I en kommentar till bokslutet skriver vd Christina Tillman att orderingången för första gången i bolagets historia har sjunkit inför våren och sommaren 2011 och uppgick till 165 miljoner kronor (180).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08