23948sdkhjf

Svenskar hoppas på Euroshop

Mer än 100 000 besökare väntas till Europas största butiksutrustningsmässa, som öppnar i tyska Düsseldorf nästa lördag. Bland de drygt 1 800 utställarna finns närmare 40 svenska företag som hoppas på att hitta nya kunder.

Var tredje år arrangeras butiksutrustningsmässan Euroshop i Düsseldorf. I 15 hallar på totalt 200 000 kvadratmeter visar utställare från drygt 50 länder det senaste för butikerna. Trots lågkonjunkturen ute i Europa är arrangörerna optimistiska över såväl antalet utställare som besökare: – Situationen i den globala detaljhandeln är tuff just nu men ändå är intresset för mässan stort, säger Elke Moebius, chef för Euroshop på Düsseldorfmässan. – Många utställare väljer att släppa sina nyheter just på denna mässa. Närmare 40 svenska företag ställer ut på mässan. En av dessa är Pricer som gör elektroniska hyllkantsetiketter. – Euroshop är den viktigaste detaljhandelsmässan i Europa. Det är ett bra tillfälle för oss att visa vårt elektroniska hyllmärkningssystem och få kontakt med företag från hela världen, säger Lisa Clist, marknadskoordinator på Pricer. – Vi har utvecklat vår teknologi med några spännande nyckelprodukter som verkligen är nydanande. Vi visar exempelvis skyltar med lika bra läsbarhet som pappersskyltar och nya innovationer inom hyllskyltningssäkerhet. Mässbesökarna kommer också att få se en helt ny look på Pricer. – Vi förväntar oss ett intensivt intresse för vår nya produkt och de innovationer som vi kommer att visa. Vi har sett ett växande intresse för våra lösningar från detaljhandelsföretag på olika marknader och vi kan hjälpa dem att skapa smartare butiker. I samband med Euroshop hålls också flera seminarier och föredrag, bland annat sker prisutdelningen av Euroshop retail design awards, där världens snyggaste butiker utses.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08