23948sdkhjf

Kvinnor söker tydlighet, män andras omdömen

Enligt en undersökning av svenskarnas e-handelsvanor som Sifo genomfört, blir kvinnor trygga av enkel och tydlig information, medan män i högre grad litar på andras omdömen.

Undersökningen genomfördes på uppdrag av E-butik i Norden AB, ett företag som säljer e-handelsplattformar. Där är man överraskad av resultatet. – Man skulle kunna tro att kvinnor, som normalt sett anses vara mer relationsinriktade, skulle lägga större vikt vid vad andra säger och tycker, säger Daniel Lindström på E-butik i Norden. Men i det här fallet är det precis tvärtom, bara 15 procent av kvinnorna värderar det högst, medan mer än var fjärde man anser att andras omdömen är det absolut viktigaste kriteriet för att känna sig trygg i sin e-handel. Unga lägger också större vikt vid andras omdömen, medan e-kunder från 35 och uppåt lägger större vikt vid säkerhetscertifieringar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.087