Lundhags öppnar Stockholmskontor
Erik Abrahamsson har rekryterats till varumärkes- och sortimentschef och Tommy Österman blir ny försäljningschef. Erik Abrahamsson arbetade tidigare som varumärkeschef på Craft och Tommy Österman kommer närmast från posten som exportchef hos Björn Borg. Ytterligare rekryteringar till företagets till företagets sälj-, marknads- och produktutvecklingskontor i Stockholm pågår. - Det känns stimulerande att ha fått ägarnas mandat att genomföra expansionsstrategin. Etableringen i Stockholm är ett viktigt steg där vi kommer närmare kunder och återförsäljare, marknaden i stort och når också en bredare rekryteringsbas. Lundhags är ett starkt varumärke men vi ser ett behov av att förtydliga vår positionering och vårt produkterbjudande. Potentialen i friluftssegmentet är stor och vi väljer därför att satsa offensivt på tillväxt och utveckling av vår organisation och våra samarbetspartners, säger Henrik Ottosson, vd för Lundhags Skomakarna AB i en kommentar. Lundhags har fördubblat omsättningen och ägarna tillskjuter nu resurser för att genomföra en ny expansionsstrategi, då sortimentet ska utvecklas och förtydligas liksom varumärkets identitet. De särskilda insatserna ska öka försäljningen i Sverige, övriga Norden och i Tyskland. Lundhags bas är dock även i fortsättningen jämtländska Järpen.