23948sdkhjf

Sportringen ska bli lönsammast

Ny vd är utsedd och planerna för den friköpta Sportringenkedjan börjar ta form: En handlarägd kedja med entreprenörskap och plats för specialistbutiker.

I höstas köpte Team Sportia Sportex som kort därpå upphörde som självständigt varumärke. I köpet ingick även Sportringen. Sedan dess har tre av Sportringens handlare, Hans Hedefur i Årjäng, Krister Jonsson i Tingsryd och Sandro Arcari i Strömstad köpt loss Sportringen för att driva den som en handlarägd kedja. 50 av 53 Sportringenhandlare valde att gå med i samarbetet och vd för kedjan blir Thomas Wallhager, som närmast kommer från Sporthandelsgymnasiet i Forshaga. Han arbetar nu på att ta fram en plan för kedjan. - Hela Sportringens organisation försvann under hösten och vi tappade tempo men nu när allt är klart så jobbar vi stenhårt för att komma ikapp, säger han till tidningen Sportfack. Klart är hittills att kedjan ska drivas med lokalt entreprenörskap, vara öppen för handlare över hela landet och att även specialistbutiker är välkomna. – Vårt mål är att Sportringen ska vara Sveriges lönsammaste kedja, säger Thomas Wallhager.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078