23948sdkhjf

Axfood klimatanpassar hygien och skönhet

Ett sortiment av hygien och skönhetsprodukter med klimat, allergi och miljöprofil lanseras på Willys och Hemköp.

Sortimentet som till en början består av schampo, balsam, tvål och hudkräm börjas idag säljas under namnet Garant Såklart. - Det finns alldeles för få miljömärkta hygien- och skönhetsprodukter på marknaden, säger Åsa Domeij, miljöchef på Hemköp/Axfood. Dessutom vill vi höja ribban och gå längre än vad som krävs för t ex märkning enligt Svanen eller Bra Miljöval. Att lägga till allergimärkning känns självklart. Dessutom klimatkompenserar vi alla Såklart-produkter. I och med lanseringen utökar Willys sitt miljömärkta sortiment från att bara ha omfattat tvätt- och diskmedel, toalett och hushållspapper. - Som lågpriskedja ser vi det som vårt ansvar att driva utvecklingen av prisvärda, miljöanpassade varor, säger Willys vd Thomas Evertsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062