23948sdkhjf

Wesc överklagar Kappahlutslag

Efter avvisande i Marknadsdomstolen tar Wesc tvisten med Kappahl vidare till tingsrätten.

Då Marknadsdomstolen avvisade företagets krav på att Kappahl ska upphöra med marknadsföring av kläder under varunamnen WeKids och WeTweens tar Wesc ärendet vidare till tingsrätten. – Även om Marknadsdomstolen inte tar några immaterialrättsliga hänsyn i sitt beslut så hade vi hoppats på att man skulle se det för oss uppenbara varumärkesintrånget på WE när den riktas till en målgrupp där vårt varumärke är mycket starkt, säger Wesc vd Greger Hagelin i en kommentar. Han fortsätter med att säga att han redan under förhandlingarna kände på sig hur utslaget skulle bli då flera av ledamöterna inte hört talas om We eller WeSC: – Jag förstod dock redan under förhandlingen att det kunde gå hur som helst eftersom några av ledamöterna säkert aldrig hade hört talas om WE eller WeSC. Vi får hoppas att det går bättre för oss i den rättsliga prövningen i tingsrätten där det är varumärkesfrågor och inte marknadsföringsfrågor som bedöms. Våra kunders och distributörers lojalitet fortsätter att utvecklas positivt och vi fortsätter att växa. Vi kommer inom kort presentera ytterligare samarbeten med internationella varumärken som ser ett stort värde i att sammankopplas med WeSC och under tiden får vi fortsätta försöka försvara vårt varumärke närhelst det behövs, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097