Haglöfs vann pris på Swesport
Antalet utställare på Kistamässan var i år i paritet med förra årets mässrekord på 130 stycken, flera av dem nya. – Mässan behövs. Den här branschen domineras av tre stora kedjor och för nya aktörer är det inte lätt att komma in utan en oberoende sportfackmässa, sade Jenny Tirén Berg, informationsansvarig på Svenskt Sportforum, som är en branschorganisation för tillverkare, leverantörer och återförsäljare och sport- och fritidsartiklar i Sverige. Visningar, föreläsningar och en branschmiddag med prisutdelning stod på programmet. Prisades gjorde bland andra Haglöfs som Årets svenska varumärke med motiveringen hög tillväxt, nyöppnad egen konceptbutik och en långtgående miljöpolicy. På mässans andra dag var det premiär för det första kvinnliga nätverket inom sportbranschen. Ett femtiotalet kvinnor samlades för mingel, workshop och föreläsningar. – Vi har fått så mycket positiva reaktioner. Det känns fantastiskt – nu är vi igång, summerar Jenny Tirén Berg som är initiativtagare.