23948sdkhjf

Stenströms till Amerika

Skjortvarumärket Stenströms sneglar västerut på marknaderna i USA och Brasilien.

2010 var ett rekordår för Stenströms, vilket kan symboliseras av att man levererade skjortor till båda familjerna inför kronprinsessbröllopet i somras. I år öppnas försäljning i Stenströms trettonde marknad, Belgien. Men Anders Bengtsson, sedan årsskiftet vd och ensam ägare till Stenströms, blickar mot större marknader. - Vi finns i 70 butiker i Kanada så det är klart att USA inte är omöjligt, säger Anders Bengtsson till Dagens Industri. Dessutom tittar företaget på Brasilien, där man utan framgång försökte etablera sig på 70-talet. Den svenska marknaden står för 40 procent av Stenströms omsättning, och i vår öppnar Stenströms en visningslokal vid Östermalmstorg i Stockholm, för att komma närmare de affärsmän som utgör målgruppen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063