Boultbee välkomnar samarbete
Sedan köpet av Centrumkompaniet år 2007 har Boultbee investerat 600 miljoner kronor i de shoppingcenter som köptes. I pressmeddelandet skriver fastighetsbolaget att ”det finns ett gemensamt intresse att se levande förorter i Stockholms förorter med utbud av både affärer, kultur och offentlig service”. Företaget uppger att man inte haft ett fullgott samarbete med kommunerna och Stockholms stad från början, och man välkomna ett djupare samarbete. – Jag vill understryka att Boultbee inte föreslår att Stockholm stad ska betala för upprustningen av Boultbees köpcentrum vilket felaktigt framställts i media, förtydligar Steve Boultbee Brooks. – Vi har stor respekt för kommunens arbete med att utveckla förorterna och vi är positiva till en närmare dialog och ett utvidgat samarbete, säger Steve Boultbee Brooks. Boultbee uppger i pressmeddelandet att deras huvudsakliga verksamhet är att ”tillhandahålla inspirerande köpcentrum för Stockholmsområdet”. Som exempel tar företaget Skärholmen Centrum utanför Stockholm där omsättningen under september ökade med 13 procent och köpcentrumet blev dessutom utnämnt till ”Årets shoppingcenter” av konsumenterna i Stockholmsregionen. – Vår ambition är att Boultbee ska erbjuda inspirerande och säker shopping för våra 60 miljoner kunder. Att vi försöker maximera antalet besökare i våra shoppingcentrum gynnar såväl hyresgästerna som medborgarna och samhället, säger Steve Boultbee Brooks.