23948sdkhjf

Statoil kampanjar för bälte

Statoil i Norge drar i samarbete med Statens vegvesen, motsvarigheten till Trafikverket, igång en bilbälteskampanj med hjälp av sina kaffekoppar.

Statoil har fått en hel del propåer om reklam på kaffekopparna tidigare, men samarbetet med Statens vegvesen är det första i sitt slag. Kopparna kommer att präglas med bilden av ett par som håller om varandra på samma sätt som ett bilbälte sitter, över axeln och höfterna, och förses med texten ”Använd bilbältet”. – Bilbälteskampanjen är viktig, den är väl mottagen och professionellt genomförd. Vi är glada att kunna bidra till ökad säkerhet för norska bilister. Vi tror att detta kommer att ha effekt på många, och vi tror att våra uppskattar detta, säger Dag Roger Rinde, verkställande direktör för Statoil Norge as. Statoil och Statens vegvesen har också lanserat en Facebooksida där allmänheten uppmanas att avlägga ett löfte om att använda bilbälte hela livet. Målet är att få minst 100 000 norrmän att gå med i gruppen och lova bälte. Enligt Handelsbladet har hittills 38 385 personer avlagt bälteslöfte.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063