23948sdkhjf

Sväljer musik för reklam

Kedjan Pause som säljer ljudanläggningar tar till ett lite annorlunda marknadsföringsknep för att visa kunderna på deras breda utbud. Vd:n Fredrik Hjelmqvist ska svälja en musikanläggning, sedan kan man få önska låtar som spelas ur hans mage.

Fredrik Hjelmqvist hoppas naturligtvis, tillsammans med reklambyrån bakom påhittet Åkestam Holst, på en massiv pr-bevakning av det hela. För att locka nyfikna har man redan lag tut en introfilm på youtube för att marknadsföra kampanjen och butikskedjan. Om tio dagar ska Fredrik Hjelmqvist svälja sin specialbygdda ”gutpod”. Via en webbsida kan den som vill önska en låt göra det, låtönskningen förs trådlöst över till magspelaren och via en förstärkare kommer den att spela upp låtönskningen. – Ingen har provat att installera ett ljudsystem i magen, och flera sade att det var omöjligt. Nu vill vi visa att det omöjliga går, säger Fredrik Hjelmqvist till Dagens Media. Magspelaren är 1,3 centimeter tjock och tre centimeter lång.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078