23948sdkhjf

Insamlingsrekord hos Lindex

Årets insamling till förmån för bröstcancerforskning blev en succé hos Lindex. Klädkedjan är en huvudsponsor i Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Insamlingen till Rosa Bandet-kampanjen under oktober månad slår rekord för Lindex. I år skänker modekedjan och dess kunder hela 7,2 miljoner till Cancerfonden och andra cancerorganisationer på Lindex övriga marknader. Drygt 400 Lindexbutiker var engagerade i insamlingen. Den största summan, 3,8 miljoner, samlades in i Sverige vilket är 20 procent mer än i fjol. 10 procent av försäljningspriset av designkollektionen signerad Narciso Rodriguez går oavkortat till insamlingen. – Narciso Rodriguez Pink Collection har varit väldigt uppskattad bland våra kunder. Vi har lyckats samla in mer pengar än tidigare genom att kunderna har fått möjlighet att köpa en designkollektion med välgjorda och kvinnliga plagg samtidigt som de bidrar till bröstcancerforskningen. Att vi kan utveckla nya idéer i vårt insamlingsarbete tycker vi känns bra och resultatet blir att vi tillsammans med våra kunder kan bidra med än mer pengar i denna viktiga fråga, säger Anna Lindblad, pressansvarig på Lindex. Förutom Pink Collection with Narciso Rodriguez har Lindex även sålt rosa band samt anordnat Breast Health Day då 10 procent av all underklädesförsäljning gick till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Lindex är en av de tre största bidragsgivarna och hjälpte till att klara Cancerfondens insamlingsmål.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062