23948sdkhjf

Han sätter kunden i fokus

I dag är han politiker och föreläsare. Men mest känd är Feargal Quinn som grundare av den irländska dagligvarukedjan Superquinn och för sin passion för kundservice. När han besökte Scandinavian retail forum i förra veckan berättade han om sitt folkliga ledarskap och hur man får kunden att komma tillbaka till affären.

Feargal Quinn kom till Stockholm med ett tydligt budskap – kunden ska alltid komma tillbaka. – I dag förväntar sig kunderna exceptionell service eller ingen service alls, det tycks inte finnas något mellanläge. Men den hårda konkurrensen har gjort att många inser betydelsen av att fokusera på kunden. Feargal Quinn ligger bakom många av de fenomen som vi numera ser som självklara i butikerna, men då de kom var de oerhörda nyheter. Bland annat var Superquinn först ut i Europa med ett IT-baserat lojalitetsprogram, Superclub. – Kunden ska lämna butiken med en känsla av välmående och ha en vilja att komma tillbaka och handla mer. I morgondagens papperstidning läser du mer om Feargal Quinn och hand föreställningar om vad bra kundservice är.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096