23948sdkhjf

Hallå där…

… Peter Bråby, centrumchef för Mitt i city i Karlstad. Gallerian ökade omsättningen med 86 procent på en dag genom att anordna en tjejkväll. Temasatsningen mot unga kvinnor lockade 31 000 besökare, en besökningsökning på 109 procent jämfört med en vanlig dag.

Hur lyckades ni locka så många besökare? – Det här är ett samarbete med Centrum Karlstad som gör grejer på stan hela dagen. Vi på Mitt i city slår upp portarna klockan 10 på morgonen och så kör vi erbjudanden i butikerna, modeshower, styling och livemusik fram till kvällen. Det är tredje året som vi bjuder in till tjejkväll. Det har blivit en dag man pratar om i hela regionen. Ryktet har spritt sig, och genom att det bara sker en gång om året så skapas en enorm förväntan. Varför anordnar ni temakvällar? – Shoppa kan man göra nästan 365 dagar om året, men det räcker inte. Det måste finnas ett mervärde. Det har funnit ett tomrum och vi valde att rikta in oss på tjejkvällar. Försäljningen steg med 86 procent, varför inte ha temakvällar oftare? – Visst, det kan vi ha. Men kanske inte i den här gigantiska omfattningen som tjejkvällen. Det är något vi får undersöka för att se om det kan slå väl ut. Det är tredje året i rad ni har en tjejkväll, när är det killarnas tur? – Vi skulle gärna göra en kväll för killarna, men de shoppar ju inte lika bra.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095