Gott år för Cloetta
Försäljningen av Cloettas produkter ökade under verksamhetsåret oktober 09-september 10 med 8 procent till 914 miljoner kronor (850). Den totala nettoomsättningen uppgick till 1 061 miljoner kronor. Rörelseresultatet uppgick till 35 miljoner kronor (0). Under fjärde kvartalet ökade försäljningen av Cloettas produkter med 2 procent till 185 miljoner kronor (181). Totalt uppgick försäljningen till 213 miljoner kronor. Rörelseresultatet uppgick till -6 miljoner kronor (-22). - Även här redovisar vi en förbättring, säger Cloettas vd och koncernchef Curt Petri. Resultatet. Cloettas fjärde kvartal är relativt sett vårt svagaste under verksamhetsåret, då konsumtionen av konfektyr under sommarmånaderna normalt är lägre. Nu går vi in i vårt första kvartal som innefattar julförsäljningen och är vår starkaste period.