23948sdkhjf

Sökmotorer gynnar vissa e-handelsplattformar

I en stor test som offentliggörs imorgon visar det sig att valet av e-handelsplattform kan vara avgörande för hur många kunder som hittar just din e-butik via sökmotorer.

Sökordsoptimeringsföretaget Jajja som genomfört undersökningen, har jämfört hur väl de olika plattformarna är anpassade för sökmotorer. Det kan ha en stor betydelse för hur en träfflista i en sökmotor placerar olika företag, vilket i slutänden påverkar försäljningen. De undersökta plattformarna har betygssats på en skala från 1-5 där 5 är bäst: Tio e-handelsplattformar i topp: 1. SiteDirect v6.0 Betyg 4,9 2. Talex Webshop/Standard Betyg 4,9 3. hybris v4 1.1 Betyg 4,9 4. Startabutik Pro Betyg 4,8 5. Askås Internetbutik v6.0 Betyg 4,8 6. Easyweb E-handel Betyg Betyg 4,8 7. EC Web, version 3.8 Betyg 4,8 8. Enfinity 6.4 Betyg 4,8 9. Panagora EDGE Betyg 4,8 10. ePages Enterprise 6.09.2 Betyg 4,8 I rapporten finns även några trender inom e-handeln beskrivna. Gemensamt för dessa är att marknaden och marknadsföringen mognar. E-handlaren vill öka både sina kunskap om kunderna, och samtidigt anpassa erbjudandet till deras intressen på ett mer träffsäkert sätt än i e-handelns barndom. –Handlarna vill kunna bedöma vad kunderna faktiskt är värda, och ha möjlighet att värdera alla kunder som är inne på webbplatsen utifrån deras beteende, säger Jimmy Wirsborg, ansvarig för granskningen av e-handelsplattformar hos Jajja.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062