23948sdkhjf

Så höjer Hollywood köpupplevelsen

Svenska butikskedjan Hollywood storsatsar på nätet. Med en så kallad in-store-kiosk, kan företaget visa upp hela produktsortimentet. Som annars inte får plats i butiken. – Samtidigt höjer vi kundens köpupplevelse, säger Mattias Grönlund, vd på Hollywood.

Hollywood säljer utrustning och kläder för skateboard- och snowboardåkare. Butikerna i Stockholm, Göteborg och Västerås går bra, men i de mindre städerna har butikskedjan haft problem. Några mindre, olönsamma butiker i Uppsala och Norrköping har stängts. Lösningen är internet och e-handel, enligt vd Mattias Grönlund. Hollywood kommer i höst att lansera e-handel inne i butiken i Stockholm. Via en ”in-store-kiosk” med 40-tums touchscreen kan kunderna bläddra i sortimentet, se om varor finns tillgängliga i en annan butik eller på Hollywoods centrallager i Göteborg. – Vi har valt att satsa på en kiosk i butiken i Stockholm eftersom butiken är för liten för att rymma alla våra produkter. Med kiosken kan kunden enkelt se om varan finns någon annanstans, lägga en beställning direkt och hämta varan i butiken dagen efter eller få den hemskickad, säger Mattias Grönlund. – Finns inte varan i butiken kanske kunden går till någon konkurrent. Nu kan kunden i stället titta i kiosken om den finns tillgänglig i en annan Hollywoodbutik eller på centrallagret. Bakom Hollywoods satsningar står svenska Panagora, som är leverantör av e-handelssystemet. Läs mer om mobila e-handelslösningar och in-store-kiosken i dagens papperstidning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062