Ny look ska öka Björn Borgs nätsälj
– För dryga tre år sedan när vi lanserade hemsidan och webbshopen var hela upplägget i tiden, säger Pernilla Johansson, pr- och eventchef på Björn Borg. Men utvecklingen går fort. Att hålla en sajt uppdaterad är ett ständigt pågående arbete. Omgörningen berör både det visuella, som möter kunden, och den bakomliggande strukturen. Sidan har blivit lättnavigerad och hela ordersystemet har förbättrats. Nya funktioner som inte fanns tidigare har lagts till. Nu kan besökarna till exempel göra önskelistor och skicka vidare, göra jämförelser mellan olika produkter och betygsätta dem. – Användarvänligheten står i fokus, säger Pernilla Johansson. Interaktiviteten är också viktig. Förut handlade vår hemsida om envägskommunikation. Nu kan vi få feedback direkt från våra kunder, bland annat genom betygssättningen och kopplingen till Facebook och Twitter. I dagens tidning berättar Pernilla Johansson mer om Björn Borgs e-handelssatsning och även om företagets nya grafiska identitet.