Hallå där …
Varför fick du uppdraget att utforma Floras nya design? – Vad jag har förstått ville Flora göra något speciell. Redan när de lanserades 1965 låg mycket av fokus på designen. Samtidigt som de hade hört att jag var ett stort Flora-fan. Varför hoppade du på det här projektet? – För mig kändes det hedersamt och roligt att bli tillfrågad om uppdraget att utformad Floras nya förpackning. Bordsmargarinet har en lång tradition och det var även en stor del av min barndom. Jag är mest känd som designer, men jag är även formgivare. Det är spännande att arbeta med nya branscher, i det här fallet matbranschen. Vilka utmaningar har det här inneburit? – Jag har stor respekt för både Floras och min egen historia. För min del handlade det mycket om att få fram Lars Wallin i margarinförpackningen. Klöverblommorna är upphöjda i förpackningen och ger därmed ett couture-intryck. Men det krävdes mycket experimenterande fram och tillbaka för att få fram det. Har du några nya, liknande, projekt på gång? – Jag har fått en del förfrågningar, men inga kontrakt är påskrivna och det är inget jag kan prata om.