23948sdkhjf

Tiden är ute för svensk rasism

Lagom till valet kommer en specialdesignad klocka att säljas till förmån för Ungdom mot Rasism. Bakom designen står klockföretaget Triwa som har skapat en klocka med tydliga antirasistiska budskap för att belysa vikten av att aktivt ta ställning mot rasismen.

Triwa tolerance är ett initiativ av Ungdom mot Rasism och Triwa där de vill visa sitt engagemang för lika rättigheter och antirasism i samhället. Flera svenska artister medverkar i kampanjen. Bland annat Timbuktu, Syster Sol, Mange Schmidt, Dogge och Rigo är ambassadörer för klockan. Text som ”say no to racism”, ”time for tolerance” och ”racism proof” pryder urtavlan tillsammans med antirasistiska symboler för att upplysa användaren om vikten av att ta ställning. – Jag tycker det är viktigt att man som människa försöker vara öppen och nyfiken så för mig är ett samhälle med många olika religioner, etniciteter, språk och färger ett rikare samhälle. Detta tycker jag ordet ”tolerance” signalerar och jag är glad att Triwa tagit en ställning i frågan”, säger Timbuktu. Lanseringen av klockan sker lagom till valet och kommer att säljas via Triwas hemsida och utvalda återförsäljare. En del av försäljningen får oavkortat till Ungdom mot Rasism.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063