Björn Borg ökar vinsten
Nettoomsättningen under kvartalet blev 101 miljoner kronor (97,8), av en varumärkesförsäljning på 347 miljoner kronor (358). Bruttomarginalen var 55,1 procent (50,9). Rörelseresultatet blev 13,9 miljoner kronor (12,1) och resultatet före skatt blev 14,6 miljoner kronor (11,9) – Fortsatt fokus på vårt huvudområde underkläder präglade årets andra kvartal, med bland annat en framgångsrik lansering av Kids-kollektionerna för pojkar och flickor och flera lyckade kampanjprodukter. Trenden har förbättrats jämfört med det första kvartalet och vi kunde öka både omsättning och bruttomarginal och samtidigt stärka resultatet. En lösning är nu klar för den engelska verksamheten där vi själva tar över och vidareutvecklar denna marknad. Samtidigt påbörjar vi samarbeten i Estland, Lettland, Litauen och Polen”, säger företagets vd Arthur Engel. Per aktie var resultatet 0:43 kronor (0:34).