23948sdkhjf

Body Shop kampanjar mot barnsex

I dag lanserar The Body Shop tillsammans med organisationen mot sexuellt utnyttjande av barn, ECPAT, en global namninsamling mot trafficking av barn och ungdomar.

Kampanjen är en global namninsamling mot trafficking av barn och ungdomar och får draghjälp av ambassadörer som Kjell Bergqvist, Joel Kinnaman, Adam Tensta, Rickard Wallin, Henrik Lundström, Fiona Fitzpatrick och Rebecca Scheja. I Sverige ska The Body Shop ha speciella satsningar i tre butiker, i Duvanhuset i Karlstad, Centralhuset i Göteborg och vid Östermalmstorg i Stockholm. Utanför Stockholmsbutiken kommer The Body Shop och ECPAT arrangera en del gatuaktiviteter, bland annat ska de ha en rullande ”barnbordell” som symboliseras av en husvagn för att påminna om att trafficking kan förekomma överallt. Det kommer också finnas fiktiva traffickingoffer i skyltfönstren i butikerna. Den globala kampanjens lokala syfte är att få den svenska regeringen att ta trafficking av barn på allvar och skärpa lagstiftningen samt öka skyddet för de utsatta genom skyddade boenden och hjälplinjer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094