HL Display säljer mer
Under perioden april-juni var nettoomsättningen 429 miljoner kronor, jämfört med 343 miljoner kronor föregående år. Resultatet före skatt blev 22 miljoner kronor, jämfört med 20 året dessförinnan. - Under andra kvartalet har vi märkt av mer positiva tongångar från de flesta säljbolagen runt om i världen, säger vd och koncernchef Gérard Dubuy i en kommentar och fortsätter: - Det har också gett avtryck i försäljningssiffrorna under första halvårets sista månader som visar tydlig tillväxt på många marknader. Detta är positiva tecken efter en annars mycket utmanande inledning på 2010. HL Display har tre prioriterade kundsegment: dagligvaruhandel, fackhandel och varumärkesleverantörer. Fackhandeln var det segment som under förra året påverkades mest av det kärva marknadsklimatet. Men under detta första halvår var fackhandeln tvärtom det segment som visade högst försäljningstillväxt. HL Display levererar produkter för butikskommunikation och varuexponering och är på väg att köpas upp av riskkapitalbolaget Ratos. Tidigare storägare i företaget var familjen Remius.