23948sdkhjf

Rödgröna gillar direktreklam

Väljare som planerar att rösta på oppositionen uppskattar direktreklam mest. Det visar undersökningen TNS Sifo Orvesto Konsument. Mest populär är direktreklamen bland socialdemokratiska väljare.

Ungefär sex av tio svenskar tycker att direktreklam är en viktig kanal för information. Störst vikt vid direktreklam lägger socialdemokratiska väljare, därefter kristdemokraternas sympatisörer följt av Centerpartiets och Vänsterpartiets väljare. I undersökningen framgår att de som anser direktreklam vara en viktig kanal för information är intresserade av fackliga frågor, skattefrågor, energisparande, privatekonomiska- och värdepappersfrågor samt föreningsverksamhet. - Undersökningen visar att de partier som analyserar var de har sina väljarsympatier har goda möjligheter att behålla tidigare väljare och vinna nya sympatisörer med direktreklam. Vi ser redan nu en upptrappning av partiernas kommunikation vid sidan av nyhetsmedia och partiutspel, säger Göran Kontin, marknadschef på Svensk Direktreklam. Socialdemokratiska väljare och soffliggarna är de som använder direktreklam mest. Men det är kristdemokraternas väljare som är sammantaget mest positiva till direktreklam, både som informationskälla och att använda den information som förmedlas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078