Ica möblerar om
ICA Sverige organiserar om sin marknadsfunktion för att kraftsamla framåt. Dagens marknadsavdelning delas upp i två delar: Marknad och Affärsutveckling under ledning av Magnus Wikner respektive Mats Munther. Båda kommer att ingå i Sverigeledningen från den 1 september. Målet med den nya marknadsorganisationen är att förbättra möjligheterna att arbeta med en integrerad och kraftfull marknadsplan som ökar försäljningen och stärker varumärket. Samtidigt satsar Ica Sverige starkt på utveckling och innovation. Därför knyts dessa frågor nu närmare Ica Sveriges ledning. Magnus Wikner, som närmast har varit marknadschef för Ica Sverige, får i och med förändringen ett utökat ansvarsområde. Detsamma gäller Mats Munther som nu leder den utökade avdelningen för Affärsutveckling. Samtidigt bildas en ny enhet med ansvar för varumärkesfrågor inom Ica Sverige och för Ica-koncernen som helhet under ledning av Teddy Falkenek, som rapporterar till Magnus Wikner.