Smaksatt brie ska sälja mer
Falbygdens satsar på smaksatt brie för att charma konsumenterna och locka till merköp. Först ut är smaksättningarna Piripiri & Lime, Roquefort & Portvin och Tryffel.
Falbygdens hoppas att satsningen ska ge ökad distribution från att i dag finnas i välsorterade delikatessdiskar till att göra den här utsökt goda osten mer tillgänglig för konsumenter som konsumentpack i halvmanuella delikatessdiskar. - Smaksatt brie är en storsäljare i den manuella delikatessdisken men eftersom delikatessdiskar inte finns i alla butiker får nu många fler konsumenter möjlighet att prova denna speciella ost, säger Johan Staaf, kategorichef på Ridderheims & Falbygdens. Brieost är en populär dessertost bland svenskarna, det säljs 1000-tals ton varje år. De smaksatta varianterna är en produktutveckling av osten som Falbygdens fortsätter. Tanken är att det ska komma nya smaksättningar längre fram.