23948sdkhjf

Hemtex möblerar om

Hemtex förändras och förnyas till hösten. Ett moderniserat sortiment, en ny visuell identitet samt ett nytt butikskoncept har tagits fram i samarbete med Stockholm Design Lab.

- Hemtex är Sveriges ledande hemtextilkedja. För att behålla och ytterligare förstärka denna position är det avgörande att leva upp till kundernas förändrade önskemål och krav. Vi tar nu ett helhetsgrepp om butikernas in- och utsida, webb och kundklubb med målsättningen att bredda Hemtex befintliga målgrupp. Vi ska helt enkelt överraska på hemtextilmarknaden med ett attraktivt sortiment och kunderbjudande, säger Hemtex vd Erik Gumabon. - Vi ska genomföra en förflyttning av Hemtex marknadsposition i både prisläge och modegrad samtidigt som vi blir bättre på att kommunicera fördelarna med att besöka en Hemtexbutik. För att klara det uppdraget har vi bland annat fattat beslut om att dubblera mediebudgeten under nästkommande tolv månader, säger Hemtex försäljnings- och marknadschef Mats Olsson. Den 26 augusti öppnas dörrarna till pilotbutiken på Götgatan i Stockholm. Samtliga butiker i Sverige och Finland kommer sedan att genomgå en ansiktslyftning och varje nyetablerad butik utformas i enlighet med det nya konceptet. - Sortimentsförändringen blir ledstjärnan i vårt förnyelsearbete. Modern design och klassiska mönster kommer till hösten blandas med lekfulla former och oväntade uttryck. Vi gör det med en tydlig kategoriindelning och breddad sortimentsbas. Man ska som Hemtex-kund tydligt känna vår passion för hemtextil, säger Ulrika Sjövall, designchef på Hemtex.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062