23948sdkhjf

Andra kunder lockar till nätköp

Konsumenter som näthandlar gör det för att de tagit del av andra kunders omdömen om produkterna. Det visar e-barometern för första kvartalet 2010 som ges ut av Posten och HUI.

I e-barometern framgår att e-handelskonsumenter framförallt uppskattar möjligheten att läsa andra kunders omdömen om produkter när det ska handla på nätet. Trots det är det bara var fjärde e-handelsföretag som erbjuder denna funktion på sin sajt. - Det blir allt viktigare för e-handelsföretag att ha flera olika funktioner på sin sajt som inspirerar kunderna till merförsäljning. E-handelsföretagen bör se till att på olika sätt involvera och engagera kunderna kring de produkter de säljer och då är möjligheten att ge omdöme och betyg på produkterna den kanske viktigaste funktionen,säger Arne Andersson e-handelsexpert på Posten. - Vi ser också från tidigare undersökningar att många konsumenter hittar e-handelssajter och inspireras till köp via sociala medier och vi är därför övertygade om att länkar till sociala medier för att diskutera planerade köp kommer att öka i uppskattning hos e-handelskonsumenterna framöver, säger Arne Andersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079