23948sdkhjf

Åhléns stänger Myself and Friends

Kedjan misslyckades med att attrahera målgruppen och nu stänger Åhléns Myself and Friends. "Ett strategiskt beslut", säger Åhléns. "Vi satsar på mode i Åhlénsvaruhusen istället".

Beslutet att lägga ned togs i höstas och nu har avvecklingen av kedjan Myself and Friends inletts. - Det var ett strategiskt beslut, säger Åhlénsgruppens presstalesman Carina Kampe. Vi valde att lägga krutet på att utveckla mode inom Åhléns. När Myself and Friends inte utvecklades positivt, beslutade vi oss för att lägga ned kedjan Tanken med kedjan var att sälja kläder, accessoarer, heminredning och skönhet till modeintresserade kvinnor. När kedjan lanserades under våren 2007 var ambitionen att öppna 8-10 butiker årligen. Mottagandet hos kunderna blev dock inte det väntade, och nu väljer Åhléns att lägga ned kedjan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

2.236