23948sdkhjf

Mässbesök lönar sig

Inspiration, uppdaterade kunskaper och nya kontakter är nödvändigt för att utvecklas i jobbet, oavsett vad man arbetar med. Ändå är det just utbildning, seminarier och mässbesök som många väljer bort, kanske på grund av ansträngd ekonomi eller tidsbrist.

Utvecklingen i handeln går snabbt, det lanseras ständigt nya produkter, uppdaterad teknisk utrustning och nya inredningstrender. Att hänga med i denna utveckling är inte bara intressant, det är i slutänden nödvändigt för att stå sig i den allt tuffare konkurrensen. På samma sätt är det ett måste att uppdatera sitt kontaktnät, att ta del av andras erfarenheter och inspireras av kollegors och konkurrenters framgångar. Det är en av anledningarna till att närmare 600 personer samlades på Retail Awardsgalan förra veckan, för att hylla och låta sig inspireras av de mest framgångsrika handelsföretagen. Nästa veckas mässa för handelsbranschen och dess leverantörer som arrangeras i Stockholm förväntas locka rekordmånga besökare. De drygt 200 utställarna, som ser framtidstron gro i branschen, hoppas på besökarrekord. Handeln har ju som bekant levt på gungfly under hela lågkonjunkturåret 2009 och vågade inte riktigt pusta ut förrän efter julhandeln. Då konstaterades att inte bara december innebar ett nytt försäljningsrekord utan att omsättningen ökade under hela året, totalt sett. Nu förväntar sig de utställande leverantörerna att handelns beslutsfattare ska inse vikten av att besöka mässan och ta sig tid att studera utbudet, lyssna på seminarier och mingla på mässgolvet. Att lägga lite tid och pengar på en kurs, ett seminarium eller ett mässbesök brukar visa sig vara mer lönsamt än man många gånger trott.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062