Handelshögskolan startar retailklubbar
– Retailklubbarna skapar en unik och nära samverkan mellan studenter och företag redan under studietiden och möjliggör ett löpande informationsutbyte mellan företag och studenter, säger Jens Nordfält, programchef för kandidatprogrammet i Retail management. Samarbetet tar flera olika former där studenter bland annat medverkar vid forskningsprojekt, studiebesök, fokusgrupper och lansering av till exempel nya produkter. – Forskningssamarbeten med företagen och Handelshögskolans forskningscentrum Center for retailing är ytterligare en viktig del. Dessutom och inte minst viktigt ska klubbarna fungera som en rekryteringsplattform för studenter och företagen, säger Jens Nordfält. Klubbarna är en rekryteringsplattform och innebär ett fördjupat samarbete mellan partnerföretag och studenterna vid programmet. – Studenterna tillåts applicera sina studier på verkligheten genom exempelvis gemensamma forskningsaktiviteter och vi är oerhört imponerade av studenternas passion för handeln, säger Jesper Johansen, Nordisk säljchef på Procter & Gamble.