23948sdkhjf

Starkt år för Nilson

Nilson group, med 275 butiker i Sverige, Norge och Finland, fördelade på koncepten Din sko, Skopunkten, Nilson, Jerns samt franchise-baserade Ecco shops, ökade sitt resultat efter finansiella poster till 172 miljoner kronor (82). Omsättningen ökade totalt med 6 procent till 2 230 miljoner.

– 2009 blev ett väldigt bra Nilson group-år, säger koncernchefen Ingemar Charleson. Vi fick fart på försäljningen från och med april med en fantastisk avslutning under december månad. Vinterns ankomst gjorde att vi i stort sett sålde slut vårt varmfodrade program. Vi stärkte våra marginaler till följd av betydligt färre prisnedsättningar. – Största vinnare var vårt lågpriskoncept Skopunkten samt Din sko på norska marknaden. Och framtiden ser fortsatt ljus ut. – Vi tror på en stabiliserad marknad 2010 och vår plan är att öppna ytterligare ett tiotal butiker under året, avslutar Ingemar Charleson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094