23948sdkhjf

Fler skivor säljs på macken

Statoil ökade försäljningen av cd-skivor med 20 procent under 2009. Totalt såldes nästan en halv miljon cd-skivor vid företagets svenska bensinstationer.

Enligt Statoil har försäljningen ökat stadigt sedan de för två år sen satsade på att sälja storsäljande artister till samma låga pris som i e-handeln. – Strategin att ta upp konkurrensen med nätbutikerna och införa samma priser på våra cd-skivor var helt rätt. Det är glädjande att det slagit så väl ut. För oss är också hög tillgänglighet en nyckel till vår ökade skivförsäljning. Vår stationskedja finns över hela landet och har generösa öppettider, säger Cecilia Degernäs, chef för Statoils kategoriavdelning, i ett pressmeddelande. De fem största titlarna stod för över 20 procent av Statoil totala skivförsäljning. Bäst säljande skiva var Melodifestivalen 2009.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063