Fortsatt uppåt för Wesc
Försäljningen under det tredje kvartalet uppgick till cirka 89 miljoner kronor. Det innebär att under årets tre kvartal landar försäljningen på 276 miljoner kronor, en försäljningstillväxt på 28 procent för perioden maj 2009 till januari 2010. I USA ökade försäljningen med cirka 38 procent jämfört med samma period föregående år.?Företaget gör bedömningen att de tidigare kommunicerade försäljnings- och marginalmålen för 2009/2010 därmed kommer att nås eller till och med överträffas. Detta trots negativ påverkan av både en försvagad euro och dollar jämfört med föregående år. – Vi är extremt nöjda med 2009/2010 och kan konstatera att vi uppnått försäljningsframgångar trots att vi varit mitt inne i en omorganisation, där vi bland annat flyttat vårt huvudkontor samt tagit fram ett nytt butikskoncept och arbetat med etableringar på nya marknader. En bidragande orsak till att vi lyckats uppnå allt detta är det stora engagemang WeSC:s organisation uppvisat under året. - Vi arbetar nu med införsäljningen av höstkollektionen 2010 och ser för närvarande ingen anledning till varför tillväxten inte skall kunna fortsätta. Huvudanledningarna till att vi tror på fortsatt tillväxt är dels att varumärket får allt större uppmärksamhet och dels att det finns en stor tillväxtpotential på samtliga marknader där vi idag finns representerade, säger vd Greger Hagelin i en kommentar.