23948sdkhjf

Hemköp prissänker 3 000 artiklar

Med start nu på lördag sänker Hemköp priserna på 3 000 varor med upp till 20 procent. Åtgärden är en följd av en stor kundundersökning.

– Vi konkurrerar med alla som säljer mat och måste vara prisvärda för att attrahera kunder. Vi arbetar nu med att utveckla alla delar i Hemköps erbjudande utifrån en bestående lägre prisnivå, säger Elisabet Green-Karlsson, marknadschef för Hemköp, i ett pressmeddelande. Undersökningen omfattade 3 215 personer och 46 procent av dem svarade att de bivit mer prismedvetna än tidigare. Och det gäller kedjans trogna kunder. Undersökningen har nämligen gjorts bland de kortkunder som handlade för mer än 3 000 kronor under den senaste månaden. – Att så många av våra bästa kunder bedömer att priset blir allt viktigare är en tydlig signal som vi har tagit till oss. Hemköps butiker är traditionella allivsbutiker som inte tillhör lågprissegmentet och vi vet att våra kunder prioriterar fler värden än pris, som service, personligt bemötande och ett brett sortiment, säger Kristin Andersson, informationschef på Hemköp.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062