Fortsatt starkt för Odd Molly
Odd Molly ökade nettoomsättningen med 28 procent till 124 miljoner kronor för årets tredje kvartal, 1 juli till 30 september. Rörelseresultatet uppgick till 28,4 miljoner kronor vilket motsvarar en rörelsemarginal på 22,9 procent. Resultatet efter skatt uppgick till 21,3 miljoner kronor och per aktie landade resultatet på 3,71 kronor – Vi fortsätter att satsa offensivt med vidareutveckling av bolaget, vår marknadskommunikation och våra erbjudanden.Förberedelserna inför lansering av den kommande herrkollektionen är i full gång, med design-, varumärkes- och etableringsstrategi och många återförsäljare har redan visat ett intresse. Det känns väldigt inspirerande, eftersom ingen säljkollektion finns framme än och varumärket ännu ej är officiellt. För en månad sedan fattade vi beslutet att öppna vår första butik i USA. Det gör vi mot bakgrund av en lyckad satsning på vår första butik i Stockholm och då vi bedömer att Odd Molly behöver en kraftfullare plattform för varumärket i USA, skriver vd Christina Tillman i rapporten.