Coop har bästa marknadschefen
Tidningen Resumé har för fjärde gången listat Sveriges 101 bästa marknadschefer. Listan bygger på en sammanställning av Sveriges största annonsörer och en mätning över vilka varumärken som ökat mest i kännedom. Tidigare har Victor Appelqvist på Gina Tricot och Johan Hallin på Lindex tilldelats utmärkelsen. I år har Ivar Fransson på Coop utsetts till årets marknadschef. – När kooperationen startades talade man om att erbjuda ”rena och oförfalskade varor”. I 2000-tals¬tappning handlar det om att vi lyfter fram våra ekologiska och Rättvisemärkta varor. För några år sedan var hela fokus på matpriser, i dag ser konsumenterna mer till vad maten innehåller, säger Ivar Fransson, till Resumé. I de övriga kategorier har Thomas Behring på Dressman tagit hem utmärkelsen för klädbranschen och Petra Stenecker på Expert blivit prisad i klassen för hemelektronik. Läs mer här.