23948sdkhjf

Butikspersonal bloggar på arbetstid

Hemelektronikkedjan Experts butikspersonal har börjat blogga på arbetstid i ett försök från arbetsgivaren att nå nya kunder.

Expert har startat två bloggar på den egna sajten för att hitta nya vägar att nå sina kunder. I första hand är det butikens egen personal som ska sköta de två bloggarna om foto samt ljud och bild. – Bloggandet bygger på passion och lust för att skriva och dela med sig av sina kunskaper. Samtidigt har vi en otroligt kunnig och hängiven personal som brinner just för att få dela med sig av sina råd och expertkunskaper, så det är en perfekt match för oss, säger Olle Näsling, kategorichef för TV & Ljud på Expert, till Göteborgs-Posten. Längre fram i tiden finns det även tankar om att släppa fram kunderna på bloggarna. Expert är sedan tidigare aktiv på de sociala nätverken Facebook, Twitter och Bloggy. Läs bloggen här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064