Premiär för Karl-Johan Persson
Presskonferensen hölls i den nya butiken på Drottninggatan i Stockholm som öppnas idag, fredag. I butiken visas bland annat H&M:s nya inredningskoncept, H&M Home.
Karl-Johan Persson och övrig personal var klädda i Jimmy Choo-kollektionen som lanseras den 14 november.
– Det är första gången som Jimmy Choo designar kläder.
En av de positiva överraskningarna i torsdagens delårsrapport var den ökade expansionstakten, från 225 till 240 butiker på helåret.
– Andra kanske drar i handbromsen nu, men vi fortsätter att expandera.
Målet på 10-15 procents expansion per år ligger kvar.
– Vi ser stora möjligheter för COS, Monki och Weekday.
Nya butiker hittills under året: 116, samma siffra föregående år var 85.
– Det är lågkonjunktur nu så det dyker upp intressanta objekt.
– Vi fortsätter att investera kraftigt i nya butiker.
– Nästa steg blir att starta onlineförsäljning i Storbritannien. Det är ett stort steg att gå in med online i ett nytt land, därför tar vi ett land i taget.
– De senaste två butiksöppningarna i Tokyo har fått positiv respons. Men det finns mycket kvar att göra i Japan.
– Vi kan växa mycket mer i Kina.
Läs artikeln som redovisar H&M:s resultat genom att klicka här!